Page 3 sur 5

Re: Aston Martin N24 / GT4

Publié : 08/11/2015
par Franck_Lyon




Re: Aston Martin N24 / GT4

Publié : 08/11/2015
par AstonDBS
Vincent va prendre un plaisir de dingue

Re: Aston Martin N24 / GT4

Publié : 08/11/2015
par ASTON20100

Le plaisir n'en sera que décuplé en partageant le mien avec les membres du Club, le partage n'est il pas une des vertus et l'essence même du Club.



D'ores et déjà, une séance de roulage de 2 jours à Magny-Cours les 14 et 15 Novembre, permettra de "maîtriser" un tant soit peu la bête afin de véhiculer des sacs de sable ;-)


Re: Aston Martin N24 / GT4

Publié : 08/11/2015
par Aston Dreamer
ASTON20100 a écrit : 08/11/2015

Le plaisir n'en sera que décuplé en partageant le mien avec les membres du Club, le partage n'est il pas une des vertus et l'essence même du Club.



D'ores et déjà, une séance de roulage de 2 jours à Magny-Cours les 14 et 15 Novembre, permettra de "maîtriser" un tant soit peu la bête afin de véhiculer des sacs de sable ;-)

La semaine va te paraître aussi longue que si tu devais aller rechercher une 4ème Aston à mettre dans ton garage ! :crazy

Re: Aston Martin N24 / GT4

Publié : 08/11/2015
par ASTON20100

même un peu plus, mais je peux me consoler en allant la voir et faire qq petites bricoles

Re: Aston Martin N24 / GT4

Publié : 10/11/2015
par Goldfinger

heureux homme :-)


Re: Aston Martin N24 / GT4

Publié : 06/12/2015
par Franck_Lyon
Prodrive GT4

The Aston Martin Vantage GT4 is the most popular GT4 car in the world. More than100 cars have been made and are competing in race series across the globe.

Image

Like the Vantage GT3 and Vantage GTE, the car's foundation is the acclaimed Vantage road car and it carries over the same chassis, V8 powertrain and drive train, including for 2016 a new seven-speed semi automatic gearbox offering faster shift speeds. The springs and dampers are upgraded to racing specification with stiffened front and rear anti-roll bars and the option for rose-jointed wishbones.

This latest spec of car has a new aerodynamic package. An adjustable carbon fibre rear wing works in conjunction with a larger front splitter to increase downforce for greater dynamic performance. The 2016 car also has the bonnet from the V12 Vantage road car, which has larger bonnet vents for additional cooling and better aerodynamics.

With nearly 300 kg shaved off the weight of the car and with more than 400 bhp available the Vantage GT4 is the perfect entry to GT racing.



GT4 SPECIFICATION

ENGINE & TRANSMISSION

Aston Martin Racing 4.7 litre V8 engine
Weight-reduced rear silencer
Straight through tailpipes*
FIA-approved bag type 115 litre centrally mounted fuel tank with twin fill
Sportshift (ASM) transmission
Seven-speed manual transmission*
Twin-plate cera-metallic clutch with
Lightweight flywheel
Hot climate cooling*
Endurance drive shafts*
Fuel sample kit*

 
CHASSIS

FIA approved full rollcage in 15CDV6 high-strength steel
Integral air jacks*
Polycarbonate side and rear windows
Side sills with exposed carbon fibre rib
Quick-release bonnet and tailgate
Carbon fibre side strakes
Reduced weight wiring harness
Lightweight battery

 
SUSPENSION

Double wishbone suspension adjustable for toe, caster and camber - front suspension modified for extra camber and castor
2-way adjustable Koni dampers
Stiffened front and rear anti-roll bars
Spherical bearing suspension upgrade*


INTERIOR

Recaro Pole Position competition seat
Recaro Pro Racer Hans competition seat*
Sabelt six-point safety harness
Passenger seat*
FIA compliant Lifeline plumbed-in extinguisher system
Lightweight door casings
Weight-reduced facia, trimmed in Alcantara
Quick-release steering wheel - Lifeline type
Quick-release steering wheel - Rapfix type*
Ballast plate*
Air conditioning system*


BRAKES

Four-piston monoblock calipers fitted with
high-performance Pagid RS 29 race pads
Uprated two-piece front brake discs
Twin front brake cooling ducts
Endurance brakes*
Bosch race-developed ABS and traction
control system*
Standard pedal box*
Endurance pedal box*


DATA SYSTEM

Cosworth PI Omega D4 plus logger and dash*
Cosworth PI Omega analogue sensor*
Cosworth PI Omega loom and pressure sensor*
PI Beacon transmitter 10 channel*


AERODYNAMICS*

Adjustable carbon-fibre rear wing
Increased protrusion front splitter
Carbon-fibre front dive planes


PAINT

Aston Martin Solid White
Aston Martin Racing Green*
Aston Martin Titanium Silver*
Match to sample*

*Optional package


http://www.prodrive.com/#!amr/c1flv



Brochure GT4 : b7967c_82255f4a443340ffaa4dfbaee0f4be85.pdf



Tarif Vantage GT4 by Prodrive: GT4 build form.xlsx


Re: Aston Martin N24 / GT4

Publié : 06/12/2015
par ASTON20100

tu fais tes courses... je vois que ça titille, héhé :123gifs252:


Re: Aston Martin N24 / GT4

Publié : 06/12/2015
par Franck_Lyon

Toi tu es le diable en personne ...


(J'ai déjà dit la même chose à Ivan :loul)


Heureusement mon compte en banque me rend raisonnable :-) pour l'istant


Re: Aston Martin N24 / GT4

Publié : 06/12/2015
par Dryden

Une 2e GT4 en vue pour Franck ? (y)