Bonjour à tous, toujours dans mes archives ci joint article jaguar world scanné et traduit de l’arrêt de la DB7.
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Arrêt de la DB7
- britanyjag
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Re: Arrêt de la DB7
Bonjour à tous, toujours dans mes archives ci joint article jaguar world scanné et traduit de l’arrêt de la DB7.
Eric
- leyoye
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Re: Arrêt de la DB7
Toujours intéressant et à replacer dans le contexte de sa parution en novembre 2003.
Les 7000 ventes de la DB7 ont été dépassées de très loin par la V8 VANTAGE avec plus de 21.000 véhicules - plus gros succès commercial de l'histoire de la marque à ce jour.
... et une petite correction : s'il est exact de dire que la production de la DB7 s'est arrêtée en 2003, il n'y a à ma connaissance pas de production de i6 compressé post MY 1999 ; la suite de la production étant exclusivement en V12.
Merci pour ces articles

Lionel - Agent du Aime i6




- britanyjag
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Re: Arrêt de la DB7
merci pour les précisions
l'article est de novembre 2003. a remettre dans le contexte avec la "précision journalistique"!
Eric
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Re: Arrêt de la DB7
pour le 6 en ligne jaguar, fournisseur, a arrêté les L6 à la sortie du V8 sur xk8 et xj en 1997; donc les restes d'un accord commercial ou de stock??? de 97 à 99?
pour la v8 vantage tu parles de celle 2005 à 2017? si ce modèle; effectivement pas encore connu à la publication de l'article.
Eric
- leyoye
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Re: Arrêt de la DB7
britanyjag a écrit : 24/04/2020
pour le 6 en ligne jaguar, fournisseur, a arrêté les L6 à la sortie du V8 sur xk8 et xj en 1997; donc les restes d'un accord commercial ou de stock??? de 97 à 99?
pour la v8 vantage tu parles de celle 2005 à 2017? si ce modèle; effectivement pas encore connu à la publication de l'article.
Pour le bloc AJ16 de X300 en effet ce doit être des fins de stock sachant que les blocs des AJ16 3.2 et 4.0 sont les mêmes, seuls le vilo et les biêles changent pour donner une course plus longue et donc l'augmentation de cylindrée de 800 cm3
je n'avais jamais fait le lien avec l'arrêt de la X300 au profit de la X308 - pourtant évident
Pour la V8 Vantage oui tout à fait je parle du modèle de 2005, d'ou la première phrase de mon post
" à replacer dans le contexte de sa parution en novembre 2003"

Lionel - Agent du Aime i6




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Re: Arrêt de la DB7
The article above is quite wrong.
The Aston suspension comes direct from the 1968 series 1 XJ6, 2.8L & 4.2L.
The XJS simply used the entire suspension from the 1973> SWB or COUPE version of the S2 XJ6 & XJ12.
Both the Series 2 XJ cars and the early XJS drop into a pile of rust, so they are rare.
The IRS with outboard disks came actually from the 1986-87 XJ40, with the changes introduced on the "facelift" XJS after 1991.
This is fortunate, because working on inboard disks on E type , XJS and XJ6/12 was always a "misere".
In fact, what Jaguar did was continue to use the (massively overweight) bottom wishbones originally from the 1961 E type, with some slight widening of track over the years, and some modernisation of the axle housing and LSD.
The early "Mk1" DB7 -i6, is therefore by far and away the BEST of the bunch with the old XJS type LSD, & lighter panels.
The later "Mk2" cars had a change to the LSD system stealing the LSD unit from the X300, which basically DOES NOT WORK.
The DB7 V12 cars continued to fit this, but the weight increased even more over the front wheels.
Basically this means the DB7 V12 is a heavier version of the 6L facelift XJS, with larger wheels and brakes but with the less efficient LSD.
Probably the 1975-76 Pre HE 5.3L manual 10:1 engine, 4 speed is a faster lighter more nimble car than the DB7 V12.
However, they are extremely rare, and have the early XJS purer rear lines.
It's one of the very few Jaguars I would actually like to own, but the original EFI is a pile or rubbish, so would get replaced with a modern one, as well as a 5 speed gearbox.
The 6.0L XJ40/X300 saloon can be thought of as a DB7 V12 forerunner, but only the very first XJ40-V12 had the dual caliper brakes for about 8 months.
After degrading the brakes, both the XJ40, X300, and X300 V12 (XJ81) became dangerous, overweight, poor braking & poor handling erratic enigmas.
The (early) XJ40 has far better handling than the DB7, because the front and rear suspension was the first time the E type suspension had ever been upgraded to include anti-squat with an entirely new geometry and much lighter wishbones, and on manual cars a lightweight flywheel, gearbox & clutch.
The antisquat XJ40 IRS with the anti dive IFS, make the (early) XJ40 well in advance for 2020.
Only the EARLY XJ40 has these lightweight components which give it roadholding & comfort at the same time in an entirely different league compared with most modern cars, never mind the ancient XJS.
As production moved on, the XJ40 super lightweight IRS was destroyed, the the poor quality parts grafted into the X300, removing the lightweight transmission and flywheel & other great features, filling the boot space with a battery, and removing the cubby boxes,replacing them with airbags.
Unfortunately because the DB7 was based only on the "facelift" XJS, and X300 engine, the improvements found on the early XJ40 saloons could never make their way onto the DB7.
This is a great pity.
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En fait, le suspension n'est PAS DU tout base XJS de 1975, mais bien plus ancien!
Le suspension XJS et exactement celle du XJ6 1968 - 1973 (chassis court).
Finalement l'adoption de freins a disques externes sont du au XJ40 (1986), installe finalement au XJS "Facelift" 1991>
L'IRS 1961/1968 - 2003 pas mal!
Pour les autres details, ca vaut le cout de traduire mes commentaires de suspension XJS v XJ40.
A friend of the Irish kilt, Rugby especially when we win, Welsh language, Scotland, the Violin, and many things Celtic.