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Re: V12 Vantage S
Publié : 09/02/2014
par Aston Dreamer
Très belle cette V12 Vantage S en Hammerhead Silver, merci pour les photos !
Re: V12 Vantage S
Publié : 16/02/2014
par CARAIBAM
projet de V12S lightweight,Jonathan va nous en faire la traduction :
While the company hasn’t announced official plans for the project, product development director Ian Minards says sucking 100 kg (220 lbs) out of the car would be relatively easy. That could be achieved by removing air conditioning, using lightweight seats and generally cutting back on interior content.
Currently, the 5.9-liter V12 makes 565 hp, but Aston Martin can still milk more out of the mill.
“We could get more power than we have now even if we made the engine smaller to help with economy and emissions,” CEO Ulrich Bez said to AutoCar. If the company decides to build a lighter, more powerful version, it could easily achieve a better power-to-weight ratio than the Porsche 911 GT3, instead stacking up to the Ferrari 458.
[Source]
Re: V12 Vantage S
Publié : 16/02/2014
par cricri13
Re: V12 Vantage S
Publié : 16/02/2014
par AstonDBS
Une V12V en mode GT3 je signe de suite
Re: V12 Vantage S
Publié : 16/02/2014
par Aston Dreamer
projet de V12S lightweight,Jonathan va nous en faire la traduction :
While the company hasn’t announced official plans for the project, product development director Ian Minards says sucking 100 kg (220 lbs) out of the car would be relatively easy. That could be achieved by removing air conditioning, using lightweight seats and generally cutting back on interior content.
Currently, the 5.9-liter V12 makes 565 hp, but Aston Martin can still milk more out of the mill.
“We could get more power than we have now even if we made the engine smaller to help with economy and emissions,” CEO Ulrich Bez said to AutoCar. If the company decides to build a lighter, more powerful version, it could easily achieve a better power-to-weight ratio than the Porsche 911 GT3, instead stacking up to the Ferrari 458.
[Source]
Bon, sans Google translate, voilà ce que j'ai compris. Rien n'est annoncé officiellement mais Ian Minards, Directeur développement produit, a dit qu'il serait assez facile de réduire de 100kgs le poids de la V12 Vantage S en enlevant, notamment, l'air conditionné, en utilisant des sièges allégés et en dépouillant l'intérieur.
Le moteur pourrait également développé encore plus de chevaux.
(là je suis moins sûr sur la fin...) Ulrich Bez a déclaré qu'ils peuvent sortir plus de puissance mais qu'ils veulent limiter les émissions de CO2 (mouais, pas top !). Si la marque crée une version allégée et plus puissante, ça sera pour avoir un ratio supérieur à celui de la 911 GT3 et pour se rapprocher de la Ferrari 458.
Quelle note sur 20 ?

Re: V12 Vantage S
Publié : 27/08/2014
par ASTON20100
Re: V12 Vantage S
Publié : 27/08/2014
par ASTON20100
Re: V12 Vantage S
Publié : 27/08/2014
par ASTON20100
Re: V12 Vantage S
Publié : 27/08/2014
par Julien

ça envoie
Les sièges chauffants en option
Re: V12 Vantage S
Publié : 27/08/2014
par Aston Dreamer
Magnifique cet intérieur !