astromega a écrit : 11/04/2017
this is a forums problem. There are a lot of people believing they know. But in reality there is...nothing. A progressive rear axle is NOT what you want to have, Front axle is leading and rear following. Get this in yohr mind and a part ( very little ) of the behaviour of your car is solved.
It is a pity that people with less than half knowledge try to convince the " innocent " ones.
There ate 2 to 3 people in this Forum knowing what they are talking about, the rest as mrntioned above let me quit the forum a year or so ago and now one more and the lasr time.
Sorry for people who know but apparently here are to much Formula One engeneers and drivers present spreading their unsupportable half ( or less ) knowledge as verificated Technology.
I am out wishing you a Happy Easter and a long and safe life.
Regards
Harry
Bonjour Harry,
j'ai du mal à comprendre précisément ce qui te contrarie.
Personne ne prétend détenir de savoirs indiscutables, ni de référence absolue.
Ces sujets sont modestement abordés comme informatifs et pédagogiques.
Ceci à la demande de membres de tous niveaux qui veulent découvrir, échanger et en savoir plus.
Un nombre franchement croissant de membre est amené à comprendre sa voiture de circuit..
Tout le monde sait qu'il s'agit d'un sujet complexe, sans solution universelle comme le précise Franck.
L'immense majorité des membres savent que "plus ont en sait, moins on en sait", selon le dicton populaire.
Il y a probablement des forums avec des anomalies, mais je n'en voie pas sur le notre.
Sachant qu'un forum est forcement limité à des échanges théoriques et que seul la pratique et les faits sont juges de paix.
Je suis preneur de tes remarques et expériences, sinon, au plaisir d'en discuter de vive voie sur un circuit.
BR